Z początkiem marca 2024 rozpoczyna się kolejny sezon na Nurburgringu. Słynna pętla Nordschleife zwana Zielonym Piekłem każdego roku przyciąga właścicieli sportowych, a czasem i mniej sportowych samochodów. Ile kosztuje przejazd po jednym z najsłynniejszych torów świata? Ile trzeba zapłacić za wjazd na Nurburgring? Kiedy można wjechać? Jakie zasady panują na Nurburgringu?
Nurburgring Nordschleife – ceny 2024
Nürburgring Nordschleife jest torem po którym przejechać może praktycznie każdy. Według przepisów prawa jest to zwykła płatna droga. Na Nordschleife panują więc takie same zasady jak na każdej publicznej drodze w Niemczech.
Tor otwarty jest podczas tak zwanych Touristenfahrten. Teoretycznie tor jest czynny codziennie ale nie zawsze da się po nim jeździć. W tygodniu zwykli użytkownicy mogą wjechać na tor zwykle między 17:15 lub 17:30, a 19:30. Wcześniej tor zwykle zarezerwowany jest dla producentów samochodów, tunerów lub zamknięty z powodu organizowanych tu wydarzeń.
W normalny weekend Touristenfahrten trwa zwykle od 8:00 do 19 lub 19:30. Przed wyjazdem do Niemiec należy sprawdzić kalendarz – jeśli organizowany jest wyścig taki jak chociażby VLN tor będzie nieczynny dla publiczności. Nurburgring może być nieczynny również jeśli na torze doszło do poważnego wypadku. Stosowne komunikaty ogłaszane są przez megafon przez obsługę toru.
Jednorazowy przejazd na Nurburgringu kosztuje 30 EUR od poniedziałku do czwartku. W weekend i dni ustawowo wolne od pracy wjazd na Nordschleife jest droższy i kosztuje 35 EUR. Im więcej okrążeń kupimy, tym mniej za nie zapłacimy ponieważ przy hurtowych zakupach przewidziane są zniżki.
Jeśli zamierzacie przejechać zdecydowanie więcej okrążeń warto zastanowić się nad zakupem karnetu na tor cały sezon. Koszt karnetu na Nurburgring w 2024 roku to 3000 EUR, czyli wydatek zwraca się jeśli przejedziemy około 85 okrążeń toru.
Jak zachować się na Nurburgringu?
Na Nurburgring może wjechać każdy samochód jeśli tylko auto jest w stanie przejść przegląd w Niemczech. O tym czy samochód może wjechać czy nie nie decyduje nasz krajowy przegląd.
Auto wjeżdżające na Nurburgring podczas Touristenfahrten nie może być wyposażone w gigantyczny spojler, wystający hak holowniczy, zbyt sportowe siedzenia ograniczające widoczność. W czasie sesji otwartych dla szerokiej publiczności nie można poruszać się autami wyposażonymi w Head and Neck Support (HANS), nie można mieć też ostrych zapinek maski.
Na Nurburgringu nie wolno poruszać się zbyt głośnymi samochodami. W niektórych miejscach toru mierzona jest głośność wydechu. Za głośny samochód (powyżej 130 decybeli) może być wykluczony z jazdy w konkretnym dniu, a jeśli wciąż wydech będzie za głośny pojazd można wykluczyć dożywotnio z jazdy po Nurburgringu.
Tak jak i na autostradach w Niemczech tak i na Nurburgringu kategorycznie zabronione jest wyprzedzanie z prawej strony w czasie TF oraz zatrzymywanie się na trasie!
Warto pamiętać, że na Nurburgringu istnieje niewielki fragment z ograniczeniem prędkości do którego nie stosuje się wielu kierowców. Ograniczenie prędkości znajduje się na niewielkim fragmencie drogi przy zjeździe Breidscheid.
Na trasie toru nie wolno driftować. Na Nurburgringu nie wolno też mierzyć czasu okrążenia. W zwykłe dni to normalna publiczna droga. Nie ma co się spieszyć, zwłaszcza jeśli przyjechaliście tu po raz pierwszy. Nikomu nie zaimponujecie jadąc szybciej o kilka kilometrów na godzinę. Numer alarmowy to 0800 0302 112.
Polecamy również: